Hänt i veckan : Tibro, Stockholm, Wien


Veckan startade i arbetslöshetsdrabbade Tibro. Sedan har jag haft en mängd olika möten i Stockholm med bland annat debatt i Riksdagen med Hillevi Engström om hur arbetslösheten drabbar både den enskilde och samhället.

Dessutom har jag haft en debatt i Riksdagen om hur offentlig upphandling bättre borde användas för att gynna seriösa företag med schyssta villkor, Rättvisemärkt, närodlat, miljövänligare och med god djurhållning som ledord.

På onsdagen kom dråpslaget mot Skaraborg med beskedet om att Statens Lantbruksuniversitet lägger ner i Skara. Ett slag mot kvalité, närhet till branschen och utbildningsnivåer.

I två dagar har jag ägnat mig åt OSSE med många spännande debatter och möten med 240 parlamentariker från olika länder. Det har varit mycket intressant, särskilt med tanke på att den Svenska delegationen lyckades argumentera hem en debatt för ett tätare samarbete och bättre kontakt med valorganisationen ODIR.

Nu ska jag åka hem. Det blir tyvärr inget fredagsmys eftersom jag inte kommer hem förrän midnatt men resten av helgen ska jag träffa familj, släkt och vänner, det ska bli mycket trevligt.

På måndag kör vi igen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0