Grattis Carina och Grattis S-kvinnor


Idag har S-kvinnors valberedning presenterat sitt förslag till ordförande efter Lena Sommerstad. Ett utmärkt och logiskt förslag.

Jag har tidigare beskrivit Carina Ohlsson i min blogg som min bästa vän och kollega. Hon har, som många vet vid det här laget, en lång erfarenhet inom S-kvinnors förbundsstyrelse och som ordförande i sin lokala klubb i Lidköping. Hon blev distriktsordförande i Skaraborg efter mig, när jag i stället blev ordförande i Skövde arbetarekommun och hon blev även invald i förbundsstyrelsen när jag slutade i samband med att jag blev ordförande i Unga Örnar.

Men Carina har inte bara en lång och gedigen erfarenhet i S-kvinnor som studieorganisatör och viceordförande. Hon är ordförande i SKR och har jobbat intensivt mot mäns våld mot kvinnor och framgångsrikt synliggjort de utsatta kvinnorna som blir slagna av en anhörig i sina egna hem.

Carina är riksdagsledamot i civilutskottet och ordförande i den lokala fotbollsklubben hemma i Lidköping. Har jobbat med folkbildningsfrågor väldigt länge inom ABF, inte så konstigt kanske eftersom hon jobbat som och är lektor i Götene.

Carina har en otrolig arbetskapacitet, hon jobbar jämt, är ute i distrikten, i landet och internationellt. Hon talar om feminism, jämställdhet och genusfrågor med stor trovärdighet. Hon vågar stå för den hon är och är (numera) väldigt färgstark. Dessutom är hon envis på ett positivt sätt, dvs målmedveten. Vet vad hon vill få igenom och jobbar strategiskt för att få igenom det. Hon kommer driva S-kvinnors frågor inom partet med stor emfas.

Jag gratulerar både Carina, Skaraborg och S-kvinnor till förslaget
 
 
 S-kvinnor
Aftonbladet

Kommentarer
Postat av: Agneta karlsson

Stort grattis till en jättebra kandidat som ordförande
Jag glömmer henne aldrig sedan vi satt i förbundsstyrelsen
Jag är säker på att hela Halland tycker valet är bra

2013-07-09 @ 13:57:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0