Många motioner blev det….

 

När vi summerar årets motionsflod kan jag konstatera att jag varit inblandad i närmare 100 motioner. De handlar om delaktighet i IT samhället, om jobben,  om barns uppväxtvillkor, om jämställdhet om ungdomsarbetslöshet, om sms-lån, om de stora fritidshemsgrupperna, infrastruktur och mycket mycket mer. Jag så skrev på 81 motioner, de andra har jag hjälpt till med och/eller tipsat mina kollegor om att skriva.

Trots att det är kul att skriva motioner och viktigt att vara med i samhällsförändringen har jag ändå skrivit en motion om att avskaffa den allmänna motionstiden.
Jag tror att Riksdagen skulle bli mer modern om vi Riksdagsledamöter skulle kunna lägga motioner året om som vi kan i kommunerna. Jag tror också att det skulle bli ett mer normalt flöde och mindre hets i september/oktober varje år då en mängd motioner ska skrivas på en mycket kort tid

 

Kommentarer
Postat av: Reino Svensson

Hej

Hur många av dina motioner brukar bifallas?

Mvh
Reino

Svar: i stort sett ingen. jag skriver motioner för att visa vilka frågor som är viktiga att driva och vad jag vill förändra om vi vinner valet
Monica.nu

2013-10-16 @ 11:32:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0