En dag med Handels avd 2




Idag har jag och min PRAO Julia Fridell besökt Handels avdelning 2 årsmöte i Vänersborg.
Jag fick förtroendet att leda mötet som mötesordförande. Det var jätte kul och naturligtvis också viktigt.
Årsmötesgäst var förbundsordförande Lars-Anders Häggström. Han talade om vikten att rösta i Europaparlamentetsvalet den 25 majoch i de allmäna valen den 14 september.

Han talade också om hur viktigt det är att ha ordning och reda på arbetsplatserna, om kollektivavtal och om solidaritet. Dessutom beskrev han den fruktansvärda situationen som många kvinnor och män har det eftersom de inte har någon trygg anställning. Dessa nya "daglönare" får sitta med mobilen i handen varje morgon och har 15 sekunder på sig att svara Ja om de får en jobbfröfrågan. Står de i duschen missar de dagens jobb eftersom någon annan svarat snabbare.

En annan sak som Lars-Anders talade om var utmaningen om att berätta om hur Sverigedemokraterna röstar med de borgeliga partierna i 9 fall av 10. Att det absolut inte går att lösa problemen på arbetsmarknaden och bostadsmarknaden genom att stänga gränserna. Tvärtom behöver vi varandra. Men det är viktigt att alla som jobbar här har shyssta villkor.


Skickat från min iPad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0