Fick ett meddelande av Anders Borg

 

Anders Borg meddelande att han inte hinner debattera med mig angående trovärdigheten i den ekonomiska politiken. Det är tråkigt med meddelanden som innehåller lögner. Särskilt från någon som tidigare haft hög trovärdighet.

Så här löd det

"Meddelande om fördröjt svar på interpellation 2013/14:260 av Monica Green (S) Trovärdighet i den ekonomiska politiken

Interpellationen kommer inte att kunna besvaras inom föreskriven tid.

 Skälet till dröjsmålet är tjänsteresor och sedan tidigare inbokade engagemang.

 Stockholm den 19 februari 2014"

 

Problemet för Borg är att det så lätt går att bevisa att han inte alls är på, så många resor och andra engagemang, att han inte skulle hinna ta debatt med mig.

Han är nämligen här i Riksdagens kammare både den 14 mars och i den 25 mars. Han ska ha Interpellationsdebatter då. Så att han inte skulle kunna ta en debatt till på ca 25 minuter är lögn, undanflykt och bluff. Jag är inte den enda Riksdagsledamoten som han försöker undvika debatter med. Flera av mina kollegor får liknande meddelanden just nu.

Detta sänker tyvärr trovärdigheten än mer på mannen som fått sin hjältegloria på sne.

Att han dessutom slagits högljutt i debatt efter debatt för att få fortsätta sänka skatterna, mest för de som har det bäst, för att sedan kovända och påstå att han inte ska sänka skatterna, det ökar ju inte på trovärdigheten precis. Tvärtom


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0