Semlor på Green-kontakt

 Idag har jag fortsatt fira att Green-kontakten har 10-årsjubileum. Green-kontakten betyder  öppet hus i centrala Skövde med fika och politik. Hela våren firar jag med pompa och ståt och säsongsbetonat tilltugg. I januari bjöds det på värmande gulaschsoppa och denna gång var det semlor till kaffet.

 

Som jag konstaterat tidigare finns det flera sätt att komma i kontakt med riksdagsledamöter och kommunpolitiker. Det går att skriva, ringa, mejla, följa sociala medier eller gå på politiska möten. Green-kontakten är ytterligare ett sätt att öka kontaktmöjlighet för Skövdebor och andra som har vägarna förbi.

 

 
 
 
 

Det är besökarna som bestämmer dagordningen. En del vill ta upp egna frågor, andra vill ta del av aktuella politiska frågor, många vill fika och prata om lite av varje

 

.

 

Idag handlade Green-kontakt bland annat om vikten av fler lärare i skolan och i förskolan. Om Svenska för invandare, om hur FAS3 passiviserar deltagarna, om behovet av högkostnadsskydd i tandvården, om kollektivtrafiktaxorna som stigit och om det går att införa fria resor för pensionärer (inte bara för de som är över 75år)och ordning och reda på den tunga trafiken och mycket annat.

 

Givetvis tar jag med mig synpunkterna och kommentarerna till Riksdagen och även till kommunen för de kommunala frågorna.  

 

Vi hade också ett samtal om förvirringen inom de borgerliga leden, centern och Kd vill fortsätta sänka skatterna för att de påstår att det ger fler jobb, moderaterna vill inte det längre för att de inta har råd, frågan är om de har råd med 8% arbetslöshet. Fp vill förstaliga skolan, det vill inte moderaterna. Borg säger att Svensk lantbruk inte kommer att överleva. Centern säger att de vill satsa på landsbygden men de har misslyckats med landsbygdsprogrammet osv osv  

 

Jag är glad att inte tillhöra den borgerliga röran. Jag är däremot glad över alla glada besökare på dagens Green-kontakt. Nästa gång blir det våfflor och politik


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0