Greenkontakt i Aftonbladet

 

Eftersom jag har haft öppet hus nästan varje månad för Skövdebor med omnejd i 10 år kändes det naturligt för mig att använda ordet Greenkontakt i frågeformuläret från Aftonbladet.

Alla Riksdagskandidater svarar på en mängd enkäter dessa tider, så sent som i måndags fyllde jag i svar på frågor från två organisationer som senare ska publiceras. I maj-juni fick vi en drös enkäter och jag hoppas att jag inte missar någon.

Den i Aftonbladet som de kallar valkompassen var omfattande med närmare 70 frågor tror jag.

På slutet skulle vi dessutom komma på någon valslogan om varför väljarna i Skaraborg ska välja mig.

Det blev ”Din Greenkontakt för jobb, jämställdhet och IT”

Greenkontakt för att jag vill vara kontaktbar/nåbar för väljarna.

 

Jobb för att vi socialdemokrater går till val på att sänka arbetslösheten på riktigt, inte bara siffertrixa och straffa de arbetslösa som borgarna gör.

 

Jämställhet för att det behövs en bättre jämställdhetspolitisk värd namnet.

 

Slutligen IT för att jag är sossarnas talesperson i IT-frågor och att det fortfarande behöver satsas mer på bredband och fungerande telefoni i hela landet.

 

Min valslogan hade säkert kunnat vara både slagkraftigare och fiffigare. Kanske "we can do IT" :) :) :)

Men den omnämns i alla fall i Aftonbladet, alltid något……


Kommentarer
Postat av: Leif Andersson

Fyllde i Aftonbladets valkompass som du länkade till men resultatet blev väldigt konstigt. Känns som vissa frågor automatiskt viktas väldigt mycket och bara för att man är emot vinster i välfärden så kategoriseras man som sympatisör till V även om man i övrigt är emot det mesta av deras politik.

Svar: håller fullständigt med dig om det. inte ens jag blev sosse när jag svarade på frågorna trots att jad svarade samma som när jag svarade på underlagsfrågorna
Monica.nu

2014-07-26 @ 12:52:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0