Grattis Urban



Nu har vi valt min vän och kollega Urban Ahlin till Talman för Sveriges Riksdag, det känns stort.
Han har ett brett internationellt kontaktnät och kan representera Sverige på ett utmärkt sätt.
Dessutom kommer han att hålla ordning och reda i kammaren och se till så att Riksadgsarbetet flyter på bra. 
Eftersom Per Westerberg fick applåder för att han fixat två kaffemaskiner utanför kammaren är trycket hårt på att Urban också ska fixa något.
Kanske blir det mjukglass och popcornmaskin .......

Nej allvarligt talat är det viktigare för oss att vi får bra debatt och voteringstider och det tror jag att Urban kommer att fixa galant. Glass och godis kan jag klara mig utan 

Än en gång stort grattis till utnämningen
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0