Mette-Marit skickade sin man



Just nu är UN women från 16 länder samlade i Oslo. Vi diskuterar jämställdhet, hur stoppa våldet mot kvinnor och hur vi ska bli ännu bättre på att samla in pengar till utsatta kvinnor i världen. 
Krig, konflikt, svält, brist på vatten, misshandel och våldtäkter gör vårt arbete än viktigare för att kunna stödja, mildra och stävja. Ju mer jag får höra desto mer övertygad blir jag om hur viktigt det är att få fler engagerade i arbetet för en fredligare, tryggare tillvaro för kvinnor i världen.

Som ett led i det arbetet använder vi Heforshe och andra kampanjer som kan göra UN womens arbete mer synligt. Som i sin tur kan leda till mer förståelse, empati och vilja att hjälpa till. 
De Norska UN women kvinnorna är aktiva och påhittiga, så de passade på att bjuda in prinsessan Mette-Marit. Hon fick tyvärr förhinder men hon skickade sin man kronprins Haakan i stället.
Det  ledde till att vi fick möjlighet att berätta om Heforshe för honom och han blev mycket intresserad. Hade jag bara haft skylten med mig hade han nog ställt upp. Men jag är ganska säker på att de Norska UN women kvinnorna kommer att spinna vidare på Haakons intresse för jämställdhet och kvinnors rättigheter. 

http://unwomen.se

http://unwomen.se/heforshe/




Kommentarer
Postat av: Krister

Kvinnor kan inte uppnå jämlikhet om ni alltid utmålar er som det ultimata offret. Totalt dog tex 72.500.000 människor i 2:a världskriget. Hur många var kvinnor?

Svar: Just det, stoppa krig och förtryck. Vi behöver män som inser hur bra det är med ett jämställt samhälle
Monica Green

2015-08-26 @ 18:08:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0