Nya blåmärken och nya muskeldelar upptäckta

 



Det blir bättre och bättre efter vurpan i söndags. Visserligen har jag svårt att sova eftersom det är svårt att hitta ett läge där det inte gör mer ont. Men eftersom jag är sjukskriven behöver jag inte gå upp i svinottan för att springa till ett tåg, därför kan jag dra mig lite längre, än vanligt.

 

Värken släpper något i höften och jag kan faktiskt gå eller åtminstone linka, det känns bra. Snart kan jag börja med rehabgymnasik. Men nu hittar jag nya blåmärken längs ryggen, kanske inte så konstigt eftersom jag blev överkörd av två andra cyklister. Även nacken eller sidan av halsen gör ont, antagligen blev det en smäll när huvudet for i asfalten.

 

Jag är oerhört tacksam över att det var hjälmen som sprack och inte min skalle. Det hade kunnat gå mycket mycket värre, så jag är glad över att ha klarat mig så bra som jag gjorde.

 

Om någon vecka ska jag nog våga mig på att börja cykla igen, för det är en skön motionsform.

 

 Jag önskar alla cyklister lycka till med Vätternrundan på fredag-lördag och ta det försiktigt, håll avstånd


Kommentarer
Postat av: Maritha Hellqvist

Bra med cykelhjälm och att allt gick bra. Krya på dig. 🌹🌹

2015-06-10 @ 23:00:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0