Vi kan inte ha ett arbetsliv som bygger på kvinnors krökta ryggar!




Först måste jag nämna att jag besökte förtvivlade  FSS3:are i förra veckan, de vill gärna göra en insats och sättet just nu sitt hopp till extra tjänsterna i välfärden och möjlighet till omskolning i stället för att vara inlåsta i dessa FAS3 åtgärder. Jag återkommer om det i en av kommande bloggar.

För i kväll vill jag blogga om de samtal vi hade i kväll med S-kvinnor i Skövde. 
Förutom att planera spännande sommarverksamhet talade vi om hur kvinnor tvingas jobba ofrivillig deltid, har tunga lyft och blir sjuka av stressen på jobbet och av dubbelarbetet. 

Detta måste vi tillsammans ändra på. Det är mycket bra att socialdemokraterna tagit jämställdheten på största allvar.

Givetvis måste det finnas en rättighet till heltid, utan delade turer. Dessutom måste fler pappor tar ansvar för sin del av hemarbetet och får glädjen att se sina barn växa upp. 
Kvinnor ska kunna göra karriär och göra din rösta hörd utan att möta hat, motarbetas eller betraktas som förbrukade när de fyllt 50 år.

Sverige har inte råd att hålla tillbaka en enda kvinnas kraft! Det behövs feministiska reformer. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0