Ängeln i rummet

Bilden ni ser är från Visby, jag tog den sommaren 2003 efter Anna Lindhs tal i Almedalen.

I slutet av augusti samma år körde jag henne i Skaraborg. Hon talade på Västerhöjdsgymnansiet i Skövde, på Vadsbogymnasiet i Mariestad och vi gjorde arbetsplatsbesök på Dafgård i Kjällby. 

Bara någon vecka senare fick vi det fruktansvärda beskedet. 
Nu har det gått 13 år sedan Sveriges dåvarande utrikesminister brutalt mördades och ryktes bort i från oss.13 år av saknad. 

Saknad av den engagerade, optimistiska glädjespridaren som ständigt försökte hitta lösningar på utmaningar. Jag träffade Anna i SSU och vi jobbade tillsammans i förbundsstyrelsen. Det är märkligt att hon som hade så mycket att göra alltid hade tid med vänner och medmänniskor i sin närhet. Alltid ett uppmuntrande ord men ständigt på språng.

På begravningen sjöng Eva Dalgren "Det går en ängel i mitt rum". På söndag hedrar vi Anna med musik och texter.  

Välkomna att minnas ljusa stunder från Anna Lindhs gärningar och ord. Vi träffas utanför bibliotek i Kulturhuset i Skövde för en stunds samvaro och gemenskap. 



Kommentarer
Postat av: Per

För alltid saknad!

2016-09-14 @ 10:43:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0