Pokemon

Bilden tog jag på utställningen med Moustafa Janos fotokonst från krigets Syrien på Fotografiska museet i Stockholm.

Jag ber om ursäkt för att jag tog kort på en Pokémon i Riksdagens plenisal. 
Alla som har mejlat mig har jag bett om ursäkt. 

Anledningen till att jag lade ut bilden på Twitter var att jag blev överraskad över att det fanns en avatar inne i kammaren och jag brukar alltid lägga ut bilder på det jag ser och upplever. 
Men naturligtvis ska vi koncentrera oss på att lyssna. 
Till mitt försvar kan nämnas att vi ledamöter brukar göra flera saker samtidigt och att det var precis i slutet på ceremonin som jag tog kort på en digitalfigur. 

Pokémon är ett spel som fått många ungdomar att lämna sin dator i tonårsrummet för att gå ut på stan, leta reda på statyer för att skaffa bollar, som i sin tur används till att fånga Pokémonfigurer. Spelet passar både gammal och ung och jag har märkt att det blivit ett sätt att tala med okända. 

Den uppmärksamhet jag fått tack vare eller på grund av detta har gjort det möjligt för mig att berätta om den regeringsförklaring som Stefan Löven höll. Den var framåtsyftande med satsning på jobb, investeringar i bostadsbyggande, bättre skola, välfärd och jämställdhet.  Läs den gärna, det rekommenderar jag, eller lyssna. http://www.regeringen.se/tal/2016/09/regeringsforklaringen-den-15-september-2015/


Jag kan inte spela Pokémon när jag arbetar fram motioner, skriver interpellationer är på utskottsmöten eller voterar. Men jag spelar ibland när jag förflyttar mig mellan möten, det är roligt. 

De som har hört av sig kan deltas in i två ungefär lika stora delar. 
Dels de som kräver min avgång och berättar för mig om hur besvikna de är.

Den andra gruppen skriver uppmuntrande om att det jag gör är modernt, befriande och ärligt. 

Nu ska jag koncentrera mig på att skriva motioner så fortsättningsvis hänvisar jag svaren till detta blogginlägg. Allt gott önskar jag mina läsare på denna blogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0