Lärorikt i Almedalen

Det ska bli intressanta dagar i Visby. Jag som varit där i 27 år har sett hur det växer mer och mer för varje år. På gott och ont.
I början var jag bara i Visby en enda kväll, resten av tiden tillbringade jag med barnen på Börkhaga på det som S-kvinnor kallade för fruntimmersveckan. På den tiden inföll politikerveckan senare i juli och sammanföll ofta med namnsdagarna Sara, Margareta, Johanna, Magdalena, Emma och Kristina.
Numera är det tusentals seminarier, fullt med media som har egna program, mycket PR-folk och representanter från näringslivet dominerar sedan några år veckan, på grund av eller tack vare att de har mest pengar att spendera.

Men samtidigt pågår otroligt viktiga, lärorika och spännande möten mellan människor och föreningslivet.
För egen del handlar mina paneler mest om hållbarhet, jämställdhet, trafiksäkerhet, upphandling, fred och säkerhet.
Återkommer här på bloggen om mina möten och intrycken.
Hoppas vi ses i Visby eller via sociala medier


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0