Extra glad idag för satsningar på cancervården

 

 

Vi är nog ganska många som kommit nära den förbannade cancern. Som ser hur den söndrar, sliter isär och dödar. Samtidigt som jag är tacksam över att Svensk sjukvård är så bra som den är vill jag att den ska bli ännu bättre och väntetiderna måste kortas.

 

Idag presenterade statsminister Stefan Löfven och socialminister Annika Strandhäll en välkommen satsning på 500 miljoner kronor per år till cancervården.

 

I dag står vården inför stora utmaningar och de växer när vi blir allt äldre och det föds fler barn. Väntan är  för lång, skillnaderna för stora runt om i landet och personalen går på knäna. För att ta itu med de här problemen behövs mer resurser och mer personal. Satsningen kommer att stärka barncancervården, förbättra till exempel hudcancervården och stärka kompetens på cancerområdet i primärvården.

 

 

Den som tror att det finns utrymme för skattesänkningar de närmaste åren har fel och kommer att montera ned välfärden och den svenska modellen som vi känner den. Jag förstår inte ens mig på de som står i TV och säger att de ska korta köerna till sjukvården och samtidigt sänka skatterna, mest för de som tjänar mest. Den ekvationen går inte ihop. Märkligt att de får stå oemotsagda i TVn.

 

 

Sverige ska bli tryggare – med en bättre välfärd!

Sverige är starkare när vi håller ihop.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0