Wow vilken Almedalsvecka!

(null)


(null)


(null)


(null)


(null)


(null)


(null)


(null)


Helt lyrisk efter att ha hört Stefan Löfvens starka tal i Almedalen. 

Fullt med folk, god stämning, skön kvällssol och Lasse Winnerbäck som gav en fantastik inramning.

Dessutom var Löfvens tal mycket bra. Han började med sitt avsky mot rasismen och hur viktigt det är att vi håller ihop och ställa upp för varandra.


Sedan fortsatte han med att beskriva hur det starka samhället ska finnas till var och en av oss när vi behöver stöd och hjälp. Han talade om hur ungdomsarbetslösheten eliminerats, hur viktigt det är med utbildning, omskolning och validering för att fler ska få jobb. Han betonade hela tiden vikten av att hålla ihop. Att vi tillsammans kan skapa trygghet, tillit och framtidstro.


Över huvudtaget har jag haft en intensiv, givande och rolig vecka. Det har varit stimulerande att möta så många spännande människor och få delta i debatter om jämställdhet, Metoo, offentlig upphandling, hållbara städer, landsbygdsutveckling mm mm.  Ilskan över att rasister får härja fritt i Visby på andras bekostnad sitter i. Dessutom är jag irriterad över prisutvecklingen och mellanhänder som utestänger många intresserade som hade velat åka till Visby denna händelserika vecka. 


Men jag och många med mig har förmånen att få knyta nya kontakter, minglat och gå i mångfaldsparad, det är jag mycket tacksam för. 


Veckan har dock inneburit tidiga morgnar och sena kvällar så nu ser jag fram emot lite ledighet och avkoppling.


Hejdå Almedalen, vi ses igen!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0