I Karlsborg med Götakanalturnén

10088-51


10088-48

Idag besökte Hans Aronsson, Carina Ohlsson, Urban Ahlin och jag Götakanalturnén som hade aktiviteter i Karlsborg. Det blev både vått och torrt. Det började med strålande sol och att Socialdemokraterna i Karlsborg hälsade oss välkomna och att Karlsborgs eget husband spelade. Vi pratade med besökare och campare. Vi fick frågor om rätten till heltidstjänster även för kvinnor, högre sjukersättning, kriget i Libanon, våldet mot kvinnor m.m.Det var både viktiga och intressanta diskussioner och angelägna synpunkter som vi fick med oss. Läs mer på News

Monica.nu

news

Göta Kanalsimmet

Göta Kanalsimmet

Igår kväll deltog jag tillsammans med 150 andra i en simtävling i Götakanal.
Skönt vatten, många som hejade och goda mackor efteråt.
Jag simmade 1550 meter på tiden 30 minuter och 55 sekunder, nytt personligt rekord.
Jag är även nöjd med placeringen  eftersom jag kom på 20 plats
läs mer på http://www.sjotorp.nu/

Monica

10088-55

Nasco Yankee Meet i Falköping


Jag var på Bilutställning med flyginslag & Swap Meet i Falköping
Dels var vi där med Chevan och tittade på många roliga, häftiga, fina, vackra bilar.
Dels besökte jag socialdemokraternas bord. Där delade vi ut ballonger till barnen, decilitermått till de vuxna samt svarade på frågor om socialdemokraternas politik. Det var en jätte trevlig dag med många intressanta diskussioner. Det är fortfarande så att många inte känner till att höger alliansen tänker privatisera sjukförsäkringskostnaderna i samband med trafikskador. Det kan innebära fördubblade försäkringspremierna för många fordonsägare. Det är tillräckligt dyrt med de fasta kostnaderna på bilen som det är idag, tycker vi. Flera försäkringsbolag varnar också för konsekvenserna, men det lyssnar inte höger alliansens partier på. De vill ha dyra fasta kostnader och lägre rörliga kostnader. Vilket enligt mitt sätt att se det är totalt fel väg att gå.
Men det var en bra dag som många fortsatte med cruisingen på Sveriges längsta strög i Falköping. Kvällen avslutades med Rock’n’roll-kväll med Hep Stars m.fl. . i Folkets Park.

läs mer på http://www.nasco.se/


Monica


Stochampionatet

Stochampionatet

Det blev en folkfest i sommarhettan på Axvalla travbana i samband med Stochampionatet.
Här syns vi tillsammans med vinnaren i lopp nr 11på lördagen den 22 juli.
Simb Moonzoom, Viktoria Strand Jorgenssen.
Jag vann 59 kr den dagen.. Något som jag är mycket nöjd med. Men min bästa kompis och kollega Carina Ohlsson hon vann mycket mer....

spikens fiskeläger

spikens fiskeläger
Igår besökte socialdemokraternas båt NEWS Lidköping,

Vi fick njuta av en härlig sommardag i Lidköping. Först var vi med i folkvimlet på torget. Sedan åkte vi till Läcköslott och fick se ”Mat och Makt” utställningen. Sedan den fantastiskt fina slottsträdgården med alla örter, kryddor, grönsaker och blommor. När vi skulle åka från Läckö till Spikens fiskeläger, visade kollandsöbon Marita Bengtsson oss en genväg. Det var en liten, liten skogsväg mellan gårdarna. Det gick jätte bra men det roliga var att jag som just skaffat mig en GPS till bilen fick höra hur förtvivlad den blev. GPSen var tydligen inte inställd på dessa små vägar så den visade röda pilar och upprepade hela tiden orden – GÖR EN U-SVÄNG. -GÖR EN U-SVÄNG.

Vi skrattade gott i bilen och Ann-Christin Nykvist sa att den nya tekniken inte alltid är att lita på. Ibland är det bättre med lokalsinne, lokalbefolkning och karta…



läs mer på

http://www.socialdemokraterna.se/Templates/Start____41937.aspx




arvika festivalen

Just nu besöker jag de värmländska skogarna på Arvikafestivalen. Under festivalens tre dagar kommer publiken att bjudas på drygt 100 uppträdanden  såsom Thåström, Darya och månskens orkestern, snow patrol, las palmas, hype som ger fullt ös  inför 15000 besökareArvikafestivalen arrangeras utav den ideella arrangemangsföreningen Galaxen.Kul att digga och umgås med ungdomar och äldre för vi som fyllt 40 får gå in för halva priset. 

Ös på bara

Monica

RSS 2.0