Tomhylsan har varit i Skövde!


Idag har försvarsminister Sten Tolgfors besökt Skövdes Räddningsskola. Han har av sin företrädare kallats för tomhylsan. Jag antar att det hänger ihop med den tvist som drabbade moderaterna när Anders Borg inte ville gå med på försvarsanslagen, som enligt Mikael Odenberg menade behövdes för att upprätthålla ett Svenskt förvar. I den striden ställde sig Reinfeldt på Borgs sida och Mikael Odenberg avgick med buller och bång. Eftersom det inte blev några pengar till försvaret kallas alltså Tolgfors för tomhylsan...

Idag lät han sig imponeras av Räddingsskolan i Skövde, det förstår jag för verksamheten där är av världsklass, skolan har det största övningsfältet, ligger bra utifrån upptagningsområdet har hög kvalité i sina övningar osv.

Tyvärr kunde Tolgfors inte ge några löften om framtiden, kanske något symtomatisk för just honom. Eller också får ha också sluta när det visar sig att Borg ska spara in även på dessa viktiga skolor?

Men i så fall kan han nog räkna med att bli generaldirektör någonstans. Hittills har det visat sig att vara man och moderat är en bra kombination för att bli GD


Kommentarer
Postat av: Lars

Och jag ser att även du kallar försvarsministern för tomhylsan. Ganska respektlöst tycker jag av en erfaren politiker som dig.

2008-02-11 @ 22:40:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0