Vill du läsa mitt första majtal före alla andra?


Idag ska jag tala på tre ställen i Skaraborg i Gullspång, Mariestad och Töreboda.

Jag kommer att ta om ;

  • Fler jobb - inte ökade klyftor!
  • Utbildning - inte utslagning!
  • Vård efter behov - inte efter plånbok!
  • Klimatinvestera - inte vänta!
  • Människovärde, jämställdhet och jämlikhet - inte rasism, förtryck och ojämställdhet!
  • Fred i Mellanöstern - inte våld!

Dessutom kommer jag att tala om borgarnas ovanförskap, om varför de inte lyckas pressa ner arbetslösheten under 4,5% öppet arbetslösa och varför långtidsarbetslösheten bland unga ökar.

Jag kommer att fråga Varför fastighetskatten höjs nästa år i 57% av landets kommuner - trots att borgarna gick till val på att ta bort fastighetskatten. Jag kommer att tala om att det har gått bra för Sverige nu några år men att borgarna försuttit chansen att utbilda, investera och satsa på framtiden. Nu tvärnitar jobbtillväxten. Jag kommer att tala om de utsatta barnen och att barnfattigdomen ökar. Jag kommer att tala om den orättvisa pensionärsskatten. Och om alla de idéer som vi har för att möta framtiden på ett rättvis, solidariskt och modernt sätt.

Vill du läsa mitt tal? Tyvärr, det går inte för jag har inte skrivit det ännu...

Men kom gärna och lyssna i Gullspång kl.11 eller i Mariestad kl.14.30 eller i Töreboda kl.15.30. Eller lyssna på någon av alla de andra som talar idag. Vi firar ju första maj på många hundratals platser i landet



1:maj bättre än valborg

märklig analys i svd


Kommentarer
Postat av: Fri

Varför talar du om Kubas politik i Sverige för ??!

2008-05-01 @ 16:20:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0