Har Littorin slutat sköta sitt uppdrag?


Fortfarande upprörd över hur arbetsmarknadsministern missköter sitt uppdrag.

I går kväll skulle han debattera med oss riksdagsledamöter dels om lågkonjunkturen, arbetslösheten som stiger och alla varsel som inte bara duggar över Sverige, utan fullkomligt ösregnar över landet.
Dessutom skulle han debattera om hur handikappade och andra som står långt från arbetsmarknaden skulle få en chans att komma in i arbetslivet. Men mitt under debatten meddelade ministern att han hade sjuka barn hemma och var tvungen att avstå från resten av inläggen.

Visste han inte när vi började debatten att han hade sjuka barn, så att han hade kunnat förvarna om det? Debatten i kammaren ajournerades eftersom nästa minister på talarlistan inte hunnit komma.

Har inte han som alla andra skyldighet att sköta sitt uppdrag?

Tänk om en undersköterska på KSS i Skövde klockan åtta på kvällen sagt, nej jag måste hem till mina sjuka barn. Då hade arbetsgivaren frågat om undersköterskan inte hade någon anhörig eller ordat med omsorg på annat sätt till exempel barnvakt.

Eller tänk om Mona Sahlin gjort så när hon var minister, då hade hon fått löpa gatlopp.

Hur länge ska Littorin få leka minister i en skyddad verkstad?


Kommentarer
Postat av: Per Broström

Du är alltså mot att föräldrar tar hand om sina sjuka barn?



Du verkar ju verkligen vara en varm och medmänsklig politiker.

2008-11-26 @ 10:20:46
Postat av: Fredrik Viberg

Nu blev det kortslutning i min jämställdhetshjärna.

Du menar alltså att... Ja, jag läser din kritik men samtidigt tycker jag det är märkligt att just du skriver så här.

2008-11-26 @ 22:25:03
Postat av: Elisabet

Jämställdhet, är när både män och kvinnor kan försvinna från sina jobb och skylla på barnen utan att det får några konsekvenser.

Män kan väl inte slippa jobbet bara för att det har barn, det har aldrig kvinnor kunnat göra

2008-11-26 @ 22:58:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0