Nu utser jag veckans hjältar


Efter en mycket händelserik vecka med många spännande möten, debatter, förhandlingar och besök har mitt hjärta ändå stannat kvar på Asko.

Veckans hjältar är för mig metallarna på Asko i Jung. Företaget har 250 anställda och tillverkar tvättmaskiner och diskmaskiner. Varför metallarna där har blivit förebilder är för att de gör ett fantastiskt demokratiarbete just nu och drillar alla medlemmar att engagera sig i EU-valet. De ordnar kurser, de tar debatter, de delar ut flygblad och tar ett mycket stort ansvar för att fler ska rösta i EU- valet. Jag är djupt imponerad över de som tar saken i egna händer och inte bara väntar på att någon annan ska göra det.

Stå på er!!!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0