Lite patetiskt av Anna Maria Corazza Bildt


Lyssnar, för "femtielftegången", på Anna Maria Corazza Bildt när hon påstår att det varit en nackdel för henne att vara gift med Carl Bildt i EP-kampanjen. När hon får kommentera kryssframgångarna

Men snälla någon

Hade någon överhuvudtaget vetat att hon funnits om hon inte varit gift med Carl?

Hade TV intervjuat henne flera, flera gånger om hon inte hetat Bildt?

Hade hon fått uppmärksamhet av radio och tidningar när hon åkt runt i landet om hon istället hetat till exempel Ohlsson?

Det kan vi naturligtvis inte veta men jag har svårt att tro det.

Jag vet många otroligt duktiga, engagerade, erfarna kandidater som inte alls lyfts upp i media.

Detta skriver jag inte för att jag inte unnar Anna Maria att åka till Bryssel (och att hennes man senare satsar på att bli kommissionär efter Margot Wallström....)

Tvärt om, men jag tycker det är lite patetiskt av henne att påstå att det varit en nackdel


Kommentarer
Postat av: Johan

Försöker du säga att du inte hade blivit bortkryssad av väljarna 2004 om du hade varit gift med Carl Bildt...?

2009-06-10 @ 11:58:00
Postat av: Sven

Nä, fy, vem hade varit intresserad av en kvinna från Italien? Tänk om det är så att hon faktiskt var lite intressant ur perspektivet att hon pratar italienska och förstår annan mentalitet än den strikt svenska.



Om Carl Bildt är intresserad av kommissionärsposten är det väl inte så konstigt. Hade däremot förra S-regeringen utsett en borgerlig politiker till kommissionär istället för Wallström, ja då hade den nuvarande regeringen varit så illa tvungen att utse en socialdemokrat. Men Persson valde annorlunda. Vem tycker du annars vore lämplig att skicka som kommissionär?

2009-06-11 @ 07:26:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0