Ute i verkligheten är inte bra enligt TV4??

För demokratin och yttrande frihetens skull vill jag i motsats till moderater ha fri Radio och TV. Därför är det naturligtvis bra att vi blir granskade i vårt riksdagsarbetet.

Så när jag fick frågan av TV4 om varför jag inte varit på alla voteringar under våren berättade jag vad jag gjort. Att jag var på Island i samband med att regeringen avgick pågrund av finanskrisen. Att jag varit på en begravning, att jag varit i Köpenhamn på Nordiska Rådet och att jag de andra 4 tillfällena varit på arbetsplatsbesök i Skaraborg. Arbetsplatsbesöken är särskilt viktiga nu när jobbkrisen slagit så hårt och många är oroliga för sin framtid.

Alla sådana synpunkter kan jag ta med i mitt Riksdagsarbete i Interpellationsdebatter, motionsskrivande och utskottsarbetet. Men så kollade jag på TV4as vinjett inför sändningen. Där påstår de att vi får extra betalt när vi inte voterar. Det är alltid lika tråkigt att bli intervjuad med andra avsikter än vad som påstås i intervjun. Men jag kan berätta att jag inte får något extra för att träffa folk, vara på möten, samla in synpunkter lyssna som jag använder för att lägga förslag i Riksdagen. Däremot har jag mot min vilja fått sänkt skatt av borgarna, men det har ju alla höginkomstagare fått, utan att det har lett till några nya jobb


Kommentarer
Postat av: Peter Friberg

Jaha, vad säger du då om din partikollega Thomas Bodström och extra inkomster och utkvitteringar?

Är det bara något som media har fabricerat...

2009-10-12 @ 00:19:16
URL: http://blogg.tidaholmarn.se
Postat av: Monica

Hej Peter

Du kan läsa Boströms egna blogg om vad han tycker

http://www.bodstromsamhallet.se/2009/10/kalla-fakta-ger-en-skev-bild-av.html

http://www.bodstromsamhallet.se/2009/10/serios-granskning.html

2009-10-12 @ 18:26:15
Postat av: B.



Det människor vänder sig emot är att Bodström kvitterar ut dubbla löner.

Tar ingen bladet från munnen kan detta leda till ett ökat antal soffliggare vid valet nästa år och det kommer inte att gynna vårt parti.

2009-10-13 @ 00:39:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0