Mona mitt i prick

 

Även om jag gärna hade varit med i folkmassorna vid Tantolunden idag är jag glad över att det går och lyssna på hela talet genom Sveriges Radio.

Talet är en 10 poängare som både beskriver vad vi socialdemokrater vill göra för jobben, jämlikheten och framtiden. (Naturligtvis kommer tidningarna skriva något helt annat eftersom det är inne att skriva illa om henne)

Hon pekar också moderaternas enda vision dvs skattesänkningar.

Hon avslöjar Reinfeldt som skrivit i sin bok att det enda en stat behöver göra är att se till att folk inte svälter ihjäl. Han har sagt att arbetsmarknadsdepartementets arbete i stort sett är färdigt trots massarbetslösheten. Han har sagt att den skyhöga ungdomsarbetslösheten är en synvilla. Detta måste få ett slut

Vi behöver en regering som inte skyller ifrån sig. Vi behöver en regering som ser de unga och som inte är nöjd med 9% arbetslöshet.

Jag hade höga förväntningar på Monas tal efter talet i Almedalen. Hon uppfyllde det med råge

(Naturligtvis kommer tidningarna skriva något helt annat eftersom det är inne att skriva illa om henne)

 

 

 

http://leifmettavainio.wordpress.com/ http://peterlandersson.blogspot.com/ expressen Gröning ab bros dn svd gp och sköld krassman hbt-sossen mitt-i-steget


Kommentarer
Postat av: Gustav

Absolut ingen karisma. Tråkig gammal skåpmat.

2010-08-15 @ 18:58:44
Postat av: Christer

Sverige har 8.1% arbetslöshet, se till att ha korrekta fakta innan du skriver.

2010-08-15 @ 19:18:46
Postat av: Lasse Winberg

Synvilla och ungdomsarbetslöshet existerar bara under Alliansregeringen enligt din analys. Men när ungdomsarbetslösheten ökade från 17.8 procent juni 2001 till 28.7 procent juni 2005, en ökning med 11 procent under 4 år, pratade ingen om synvilla för att S-regering struntade hela problemet. Nu har hycklar Mona pratat om nolltolerans för ungdomsarbetslösheten, men när hon satt i regeringen mellan 2001 och 2005, varför hade inte S-regering nolltolerans då ???

2010-08-15 @ 19:28:09
Postat av: jokoha ma kumahutan

Du skriver inget om att Mona lovade avskaffa pensionärsskatten, är inte det ett glädjande budskap och vallöfte?

2010-08-15 @ 20:30:07
Postat av: matts

Ingen kommer undan politiken

Sjunger Marie Bergman

Och nu drar det i hop sig till omröstning/förlåt val-röstning(för mycket Melodifestival där !)



Men jag vet inte??

Har inte något förtroende för politiker.och deras limousiner

Såg en politiker en gång föresten,det var i Stockholm under nobelfesten,



Jag var och julhandla och gick där med Nette på trottoaren, det var avstängda gator och massor av poliser som skyddade alla inbjudna till kalaset.

Vid oss stod det en svart Limousine parkerad med svarta rutor, jag gick fram till bilen och skulle skoja med Nette ,knackade på rutan-Är det någon hemma ?får jag komma in ?



Då ser jag genom dom tonade rutorna Carl bild på andra sidan glaset han stoppar sin livakt från att gå ut , och bara tittar ont på mig, jag hejar och går slok örat därifrån.Ingen kommer undan politiken

Sjunger Marie Bergman

Och nu drar det i hop sig till omröstning/förlåt val-röstning(för mycket Melodifestival där !)



Men jag vet inte??

Har inte något förtroende för politiker.och deras limousiner

Såg en politiker en gång föresten,det var i Stockholm under nobelfesten,



Jag var och julhandla och gick där med Nette på trottoaren, det var avstängda gator och massor av poliser som skyddade alla inbjudna till kalaset.

Vid oss stod det en svart Limousine parkerad med svarta rutor, jag gick fram till bilen och skulle skoja med Nette ,knackade på rutan-Är det någon hemma ?får jag komma in ?



Då ser jag genom dom tonade rutorna Carl bild på andra sidan glaset han stoppar sin livakt från att gå ut , och bara tittar ont på mig, jag hejar och går slok örat därifrån.



Har pendlat i över 10 år med Buss fram och tillbaka dagligen Månkarbo-Uppsala-Uppsala Månkarbo.



I snö-stekande sol regn och halvstorm har jag stått i vintermörkret med reflexer och ficklampa för att vinka in min 821 buss.efter gamla E4an



Varje morgon ser jag en svart limosine komma från Gävle mot Uppsala där jag står och väntar vid min stolpe,

och varje kväll när jag ska hem halv 5 och står utanför F 16 på E 4an kommer samma limousine på väg mot Gävle igen...



Jag började undra vem den där lång pendlaren var? som inte ens hejar när jag vinkar.

En politiker!!! jag säger inte vem hon är ,vill inte hänga ut henne här ,det är inte meningen , men dom resorna kostar nog betytligt mera än mitt buss kort.



Värst var det när E4an blev avstängd på grund av snöstorm , jag och många med mig kom inte hem efter jobbet , hundarna måste ut och Nette låg på BB med Melissa i kuvös

jag pratar med polisen som står vid avspärningen och frågar om det går någon bil i alla fall till månkarbo kl började bli halv 7



Men Nej!!! han förstod inte hur mycket jag frös och hur kissnödiga våra hundar var

PANIK ! jag beslöt då att gå hem. ett avstånd på 48 km i full snöstorm.



Då kommer en Svart Limousine igenom snöröken , den tutar för att jag ska akta mig och åker förbi , det var rikstads kvinnan som skulle hem till Gävle.

en halvtimme senare släpps bussarna på och den tar upp mig efter vägen.

Ingen kommer undan politiken men jag undrar om man skulle sälja sin röst ?

till någon politiker som vill ha en Medborgares röst?

Så hör av er till mig så får ni min röst

Men då vill jag åka en tur i eran Limousine.

2010-08-16 @ 07:22:13
URL: http://http://mattsjansson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0