De tror på fullt allvar att fattigdom är vägen till framgång

Vi är inte i Bush-USA eller i Thatcher -England, vi är i Sverige här och nu. Men vi upplever gammelmoderater i dess konservativaste tappning.  Helena Revieres bok Bidragskulturen: filosofin bakom socialbidraget. Den påminner mycket om Fredrik Reinfeldts numera klassiska verk Det sovande folket, fullspäckad med nedsättande omdömen, översitteri och argument baserade på påhittade personer.

Moderaterna tror på fullt allvar att låga försäkringar gör människor friska och hittar sig jobb. De tänker inte på hur det är i de länder där dessa typer av utanförskap används. Där bygger medelklassen murar runt sina samhällen och låser grindar för att stänga ute och slippa se de fattiga. De tänker inte på att brottsligheten ökar när tryggheten försvinner. I sin fullständiga naivitet tror de gamla moderaterna att det går att blunda bort problem, som att om det inte finns möjlighet att söka socialbidrag så försvinner socialbidragstagare.

Med all respekt för att vi i en demokrati ska alla möjliga åsikter i Riksdagen men moderaterna har påstått att de har kommit längre, de påstår till och med att de är nya nu för tiden.

 

alliansfrittsverige.nu


Kommentarer
Postat av: louice

Finns inte ord för vad vi tycker om Moderaterna, bläää. Dom har verkligen lyckats förstöra livet för sååååå många

2010-02-23 @ 10:54:45
URL: http://louicel.blogg.se/
Postat av: Carina

Jag har inte röstat på sittande regering och kommer inte att göra detta denna gången heller.



Är svårt utsatt pga utförsäkringen

Har ingen inkomst sedan 9 månader varken från

försäkringskassan du är utförsäkrad är svaret,A-kassan då jag är sjuk och inte arbetsförd eller socialen då jag är gift min man jobbar nu dubbelt.

Var snälla och inför denna igen för dom sänker människor till helt utanför skap! är medlem här det är den enda hjälp o stöttning som jag har. http://resurs.ning.com/

jag är trött nu jätte trött. Mvh carina

2010-02-23 @ 16:29:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0