Stupstock, stupstock, stupstock

 

Den oro som människor känner, och så många som blivit drabbade av de nya sjukförsäkringarna har inte gått obemärkt förbi. s-Buzz skriver idag om det enorma engagemang som sjukförsäkringen som bloggare visat.  Totalt mellan perioden 27/11, 2009-31/01, 2010 har det skrivits inte mindre än 6003 inlägg om sjukförsäkringen.

I min lokaltidning SLA (finns bara i pdf-format för prenumeranter) har det blivit en insändarsurr om att jag är för arg på de försämrade sjukförsäkringsreglerna, att jag förstorar problemet och att jag orättvisst kallar det stupstock.

Det tyder väl på att vårt budskap äntligen har sjunkit in, och att en del borgare blir arga på att vi kallar saker vi dess rätta namn. Det är nog därför som försäkringskassans generaldirektör måste gå ut idag och påstå att det finns överdrifter. Men faktum kvartsår, det finns en sista dag som precis som Veronica Palm skriver


Kommentarer
Postat av: Bertil

Jag förvånas över att ingen skriver om det som hänt i Tyskland. Där man sätter så låga a-kassa , bidrag att man nu författnigsdomstolen nu slagit fast att man utebetalar ovärdiga ersättningar till folk.

Läs:

http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=3429572



Jag hoppas någon bloggare tar upp det,

Gärna du Monica.



Man kan även hoppas att det börjar bli folkstorm mot ersättningsnivåer och hur folk kränks.

2010-02-09 @ 17:32:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0