Det kommer att bli bra – nu måste vi se framåt

Efter att ha fått ur mig min värsta frustration över att konservativa frasradikala partikamrater inte givit Mona det utrymme hon hade behövt. Måste jag inse vad det är som händer.

Nu gäller det att jobba vidare, det kommer att bli bra. Ett parti med 1, 8 miljoner väljare måste naturligtvis vara attraktiva och aktiva i vårt oppositionsarbete.

Men med två förlustval i rad måste vi våga förnya partiet till ett modernt tillväxt och arbetarparti med rättvisa och framtidstro som ledstjärnor.

Jag är en obotlig optimist och tror på politikens kraft att förändra till det bättre.

Vi kan, vi vill, vi törs se framåt


Kommentarer
Postat av: Ulla Richter

Vi måste se framåt, ingen idé att grotta i gammalt, det har du så rätt i.

Men jag undrar, alla pratar om att vi måste förnya politikan. Vad menar de? På vilket sätt? Hur? Vad är föråldrat i S-politiken? Inget konkret har kommit upp i debatten.

Vi som varit med ett tag känner igen "partiet måste förnyas, politiken måste förnyas", många måsten har det varit efter varje val. Att föryngra är enkelt, men föryngring innebär som bekant inte alltid förnyelse.

Vad tycker du som är en av de yngre?

2010-11-15 @ 11:55:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0