Hatten av för ny regering

 

Jag delar inte alliansregeringens uppfattning om att det är bra med större skillnader, jag har inte samma uppfattning som högern om att kommande reformutrymme hellre ska gå till skattesänkningar för de som redan har än att satsa på välfärd.

Men jag är trots det lite ”impad” över den nya regeringen. Missförstå mig rätt. (för jag känner till att alla mina blogginlägg brukar användas emot mig)

Det är inte politiken som imponerar. Högerpolitiken drar isär, sopar problem under mattan och genomför i rask takt två tredjedelssamhället.

Nej det är sättet att paketera politiken som imponerar på mig.

Ju trevligare, socialare och fräscha statsråden är desto lättare blir det att genomföra en hård kall politik. En politik som tvingar sjuka människor att sälja sina lägenheter för att de inte kan arbeta, en politik som släpper en generation till långtidsarbetslöshet en politik som påstår att de har en arbetslinje genom det som kalls incitament.

En politik som också ger grogrund till avundsjuka och främlingsfientlighet impar inte på mig men som sagt Fredrik Reinfeldt, Birgitta Ohlsson, Tobias Billström, Carl Bildt, Gunilla Carlsson, Ewa Björling, Sten Tolgfors, Göran Hägglund, Maria Larsson, Stefan Attefall, Ulf Kristersson, Anders Borg, Peter Norman, Jan Björklund, Nyamko Sabuni, Eskil Erlandsson, Andreas Carlgren, Maud Olofsson, Anna-Karin Hatt, Catharina Elmsäter-Svärd, Lena Adelsohn Liljeroth, Hillevi Engström, Erik Ullenhag är både snälla, snygga och trevliga åtminstone de flesta av dem och det tycker jag är bra gjort av högern att lyckas med

Hatten av, vi inom de rödgröna har nämligen inte lyckats med den bedriften

 

 

 

svd, ab 2 expr dn svt


Kommentarer
Postat av: Arne Roland

Menar du verkligen att du tycker Maud Olofsson är trevlig ?

2010-10-06 @ 20:21:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0