Gott Nytt bättre, rättvisare, roligare, tryggare, kuligare, säkrare, ljusare 2011

Till mina bloggläsare önskar jag givetvis ett Gott Nytt År,

Min förhoppning är att vi får ett mer miljövänligt år. Ett år där ekonomin förbättras, klyftorna utjämnas och att arbetslösheten sjunker.

Dessutom hoppas jag på att barnfattigdomen bekämpas mer aktivt och att kommuner och landsting kan upprätthålla och förbättra kvalitén i förskolan, skolan, vården och omsorgen.

2011 borde bli ett år då vi bygger fler bostäder, klimatanpassar de som finns och investerar i kunskap och kompetens. En from förhoppning har jag även om kollektivtrafiken och satsningar på väg och järnväg.

Som oppositionspolitiker kan jag inte genomföra dessa önskningar men jag kan jobba mer aktivt för att Sverige och världen går åt rätt håll. Det tänker jag göra också


DN 2 svd 2 svtdebatt expr ett hjärta rött peter jan


Kommentarer
Postat av: Eva Hillén Ahlström

Ett riktigt GOTT NYTT ÅR också till dig, Monica. I övrigt instämmer jag i dina förhoppningar inför 2011 och är helt övertygad om att du och övriga s-riksdagsledamöter kommer att göra ert yttersta för ett mer solidariskt och jämlikt Sverige. Lycka till med det arbetet.



/Eva

2011-01-01 @ 16:23:14
URL: http://blogg.s-info.se/hillenahlstrom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0