Blev paff när jag fick TT meddelandet om 2 män å 1 kvinna men….

Efter alla turerna hit och dit med olika namn som diskuterats innan valberedningen kom med sitt förslag till VU:t blev jag först mycket förvånad. Eftersom jag förväntat mig ett helt förslag så reagerade jag över att det var 2 män och en kvinna som presenterades på TT flashen.
 Jag skrev på facebook: det är nog bara ett rykte att en sosse- valberedning går ifrån ”varannan damernas” som vi slog fast redan på Göteborgskongressen 1993
partiets hemsida går det mycket riktigt att läsa att ytterligare en kvinna ska presenteras senare. 
Bara att vänta och se när valberedningen kommit överens om den kvinnan.
Läste Ylva Johanssons blogg och blev mycket imponerad. Respekt!

Bye the way. Bra att S-kvinor ställer krav på Juholt på Brännpunkt

ab
 svt expr polbl dn svd

Kommentarer
Postat av: susanna svensson

Komepens och inte kön bör väl vara avgörande. Sossarna borde ha lärt sig vad som händer när kvotenring går före kompetens med tanke på vad som hände med er avgående partiledare

2011-03-20 @ 16:49:14
Postat av: ZZZ

Guuuud vilken tråkig blogg.

2011-03-20 @ 17:56:53
Postat av: Björn

Det är ju en plats kvar, efter Ylva Johansson. Rimligen tillfaller den Lena Sommestad, det vore konstigt om hon inte skulle hamna i VU med tanke på hur starkt stöd hon har bland partiets gräsrötter. Dessutom behöver Socialdemokraterna en kompetent ekonomisk-politisk talesman, en roll som Lena passar perfekt i.

2011-03-21 @ 20:47:01
Postat av: Sven J-stedt

Till zzz

Håller sällan med Monica Green MEN

man har man en blogg skriver man vad man vill på den. Lägg av och dissa. Vem blir glad av ditt inlägg tror du?

2011-03-22 @ 07:57:16
Postat av: Monica

Tack för era synpunkter

Nu har valberedningen bestämt sig för sitt förslag det blev Lena Micko från Östergötland. Hon är en klok kommunpolitiker. Bra att bredda och inte bara ta män och kvinnor från Riksdagsgruppen

2011-03-22 @ 08:44:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0