Unga utnyttjas på arbetsmarknaden och M-regeringen hejar på

I går deltog jag på Handels S-förenings årsmöte. Förutom att det var väldigt trevligt att prata politik och äta våfflor blir jag återigen påmind om den förfärliga arbetsmarknad som nu växer fram. Unga människor utnyttjas av arbetsgivare som sätter provanställningar i system. Tjejer i butik och kiosker anställs på allt mellan 11,5 timmar till 58 timmar i veckan. När jag sen kommer hem och ser TV4-Nyheterna om hur unga tvingas jobba gratis på Restauranger blir jag riktigt arg ( läs ett F ord som inte ska skrivas i bloggar… ) Det värsta är att jag hör gång på gång från borgerligt håll att ungdomar tjänar för bra, de har för trygga anställningar och de är lata.

Just nu när vi har så hög arbetslöshet utnyttjas de unga på slavliknande sätt. Det är fruktansvärt och jag ska genast skriva en interpellation till arbetsmarknadsministern


Lite mer om dettaTV4 2 HRF handels 
Lite om s DN ab expr


Kommentarer
Postat av: Mats Nyberg

Det är verkligen viktigt att människor förstår hur viktiga facken är, vad ens egen roll som medlem är i facket samt att facken är självständiga (men organiserade) och aktiva.



...för att vända den har utvecklingen.

2011-03-22 @ 16:18:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0