Från kris till kris

När jag lämnar den inrikespolitiska turbulensen kan jag inte påstå att jag gör det med lättnad. Vi har klarat av en bit av stormen men det är inte över än. Vi har väldigt mycket att reda ut och bygga upp igen.

Trots att jag är besviken på Håkan Juholt över att han klantat till det för oss. Så är jag ändå djupt imponerad över hans styrka att stå pall när det blåser. Att inte bara genomföra en partiledardebatt mitt i den värsta media stormen. Att dessutom klara av densamma med bravur är fantastiskt bra gjort, för att inte säga enastående.
Han har visat både mod och styrka i såväl intervjun med Lotta Brommé och andra sammanhang under veckan.

Han var slagen och uträknad till 9 men ställde sig upp på 9, 5 det är inte illa av på förhand utdömd person.
Men som sagt det är inte klart än. Nu återstår ett enormt arbete för att återfå förtroendet.

Jag åker till Bern för att delta i IPU och det blir inte lättare. I  Inter-Parliamentary Union

ska vi hantera såväl den ekonomiska krisen som snedfördelningen av makt i Världen och mänskliga rättigheter.

Den internationella ekonomiska kris som pågår just nu och följderna av den samma är betydligt värre än det vi upplevt i Sverige de senaste dagarna . Kan det vara som att åka från askan i i elden?



DN AB 2 SVD Expressen GP 2


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0