Grattis Emma, Magdalena, Berit, Jennie och Gunilla med flera

Nu när det blivit officiellt vill jag också ställa mig i gratulationskön till det nya sosselaget.
Riksdagsgruppen utsåg Magdalena Andersson ny ekonomisk-politisk talesperson, hon blir alltså vår finansministerkandidat. Det blir alldeles utmärkt. Jag hade förmånen att jobba med Magda i Riksdagen efter valet 2006 innan hon gick vidare till andra uppdrag. Nu närmast som överdirektör på Skatteverket.  Magdalena Andersson vär inte bara påläst, kunnig och kompetent hon är social och trevlig också.

Löfven har vinnlagts sig om att ta fram och lyfta in fler duktiga kvinnor i sitt närmaste lag. Det uppskattar jag.

Emma Lennartsson, som valdes till ny gruppsekreterare, har fram tills nu varit chefekonom på kommunal men det är inte särskilt länge sedan hon lämnade budgetgänget som jobbar åt Riksdagsgruppen. Emma är kanonduktig på det mesta bland annat på makroekonomi och är oerhört snabb tänkt, det gillar jag.

Gunilla Carlsson från Hisingsbacka i Göteborg blir ny gruppledare i Kulturutskottet. Det betyder att hon lämnar oss i trafik. Det är tråkigt att missa en så nära arbetskompis men stort grattis ändå till nya uppdraget. Gunillas uppdrag har Berit Högman haft men hon blir vice gruppledare. Jennie Nilsson blir ny gruppledare i Näringsutskottet.

Det blir några nya namn bland männen också

(kan ju inte bara gå på kompetens, det måste ju vara jämställt också OBS OBS ett skämt...)

Jennie lämnar efter sig en tom stol i skatteutskottet där blir istället Leif Jakobsson ny gruppledare. Mikael Damberg blir ny gruppledare för oss i Riksdagsgruppen. Då fick Ibrahim Baylan chansen att bli gruppledare i Utbildningsutskottet. Dessutom blir Fredrik Olovsson ny gruppledare i Finansutskottet.

Till alla er som fått nya uppdrag önskar jag ett stort grattis och lycka till. Dessutom grattar jag både Löfven och partiet till ett bra lag. Det ska bli kul att jobba oss framåt med dessa ledare.

AB 2  Expr 2 DN svd s


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0