To be at Almedalen or not to be



Yes, så var jag då påväg igen till intressanta debatter, spännande diskussioner och möten med kreativa människor.
Jag packar väskan så jag klarar både regn, sol, inne och ute aktiviteter en vecka.
Även i år har jag fått många förfrågningar om att medverka i paneler och debatter.
Tidningen har hört av sig – Du skriver väl i år igen om dina intryck, som du brukar göra?
Grannarna ropar när jag drar resväskan mot stationen i Skövde –Almedalen förstår jag !!

Jag vinkar glatt tillbaks och försöker med några få meningar förklara....

Nej, jag åker inte i år.

Inte så konstigt att alla i min omgivning och jag själv är helt inställd på att åka till Gotland den här veckan. Det har jag gjort i 19 år och det skulle ha blivit det tjugonde.

I flera år arrangerade S-kvinnor den så kallade Fruntimmersveckan på Björkhaga semseterhem. Min kollega Carina Ohlsson och jag ordnade seminarier med intressanta föredragshållare på temat feminism. Givetvis ordnade Unga Örnar barnaktiviteter så att kursdeltagarna kunde kombinera veckan med studier, debatt och sol och bad med barnen.

Vi planerade fruntimmersveckan så att det gick att kombinera med socialdemokraternas ekonomiska seminerie i Visby och till Almedalstalen m.m.

De senaste åren har jag deltagit i debatter, suttit i paneler, lyssnat, minglat och lärt mig nya saker varje år i. Så skulle det ha varit i år också om inte resten av världen pockat på.

Nu är jag på väg till Geneve för IPUs samtal mellan Palestina och Israel och det går inte skjuta på sådana samtal bara för att Sverige har sin politikervecka.
Om några dagar reser jag vidare på OSSEs sommarmöte, som inte heller är anpassat till oss Svenska politiker som sucktar efter inspiration och debatter under friare former.

Nu kommer jag givetvis få vara med om oerhört intressanta, spännande samtal, politiska debatter och möta nya vänner fast på internationellnivå.

Dessutom kommer jag följa Almedalen via nätet. Jag önskar er alla en givande vecka.
 
Expr  2 AB 2 DN Moberg Andersson

Kommentarer
Postat av: Sune Mangs

"Asocialdemokraterna". Haha, lysande!

Svar: Tack för påpekandet,korrekturläste slavigt som vanligt men har ändrat det nu
Monica.nu

2012-07-03 @ 16:40:56
Postat av: Marianne Hilding

Jag håller med om att om att konflikten mellan Palestina och Israel står ju långt över politikerveckan i Almedalen. Det är ju det långsiktiga arbete som gäller och det som sägs under en vecka på Visby kanske inte så många minns om några veckor.

2012-07-04 @ 08:04:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0