Vätternrundan

Eftersom jag helt varit uppslukad (och delvis bortblåst ) av Vätternrundan det senaste dygnet får det bli några bloggrader om det också.
Årets Väternrunda var den blåsigaste jag varit med om och höll på att knäcka mig redan innan fösta kontrollen. Men enviseheten tog överhanden och när jag väl tagit mig till Gränna var jag glad igen och sedan blev allt bara roligare och roligare. Motvidn byttes till medvind efter Jönköping, gryningen kom i efter Bankerydsbackarna, i Hjo var över hälften avklarat och då var det bara att köra på. Jag är mycket glad över min tid på 14.44. 
 
 
 
Jag är också imponerad av organisationen som enligt mig fungerade utmärkt. Väldigt bra att vi äntligen kommer någon vart med målet om att Vätternrundan ska bli bilfri.
Det var jätte skönt att slippa trafiken på vissa sträckor och naturligtvis oerhört jobbigt de sträckor vi cyklister fortfaranade ska trängas med tät trafik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0