Hänt i veckan

 

När jag kom hem från New York i måndags hade jag Green-kontakt. Jag fikar med de som har lust att sitta ner en stund på socialdemokraternas lokal Hertig Johansgata 24. Det brukar var trevliga stunder där besökarna bestämmer vad vi ska tala om. Denna gång blev det många synpunkter om äldrevården, maten till de äldre, brist på träffpunkter vid äldreboenden, stressig arbetsmiljö för hemtjänstpersonal mm

 

Sedan fick jag fint besök av kvinnor från Filippinerna. Vi gör en insamling tillsammans för de drabbade i tyfonen.

 

Efter Green- kontakten var det dags för handboll socialdemokraterna i Skövde var matchvärdar när Skövde IFK och Alingsås möttes på Arenan. Skövde förlorade men det var väldigt trevligt att träffa så många härliga människor.

 

 

På tisdagsmorgon åkte jag till Stockholm igen för trafikutskott och debatt med Jan Björklund om Högskolan i Skövde. Sedan var det dags att möta Carina Ohlsson och resten av S-kvinnorna för att tala om plattformen ”En jämställd värld är möjlig”

 På Riksdagsgruppen hade vi förutom beslut om vilka motioner vi skulle lägga även ett Europaseminarium med besök av Carsten Schneider och Kirsten Meijer. "let's make Europe work again!"

PÅ kvällen sprang jag på löpbandet för det var för mörkt och halt för att vilja ge sig ut i Stockholmstrafiken.

 

PÅ onsdagen var det debatt i riksdagen om utgiftsramarna och votering Jag hann med att skriva en Interpellation till Catarina Elmsäter Svärd om den olagliga tunga trafiken som konkurrerar ut de seriösa åkerierna. Dessutom var jag på två olika energiseminarier, Seminarium ett om användandet av naturgas och biogas inom industrin och transporter och ett om vad som händer i Europa, energiomställning i Tyskland och vad det betyder  för Sverige

 

På torsdagen var det trafikutskott igen och på eftermiddagen frågestund. Där jag ställde en fråga till idrottsministern angående mänskliga rättigheter innan det var dags för votering igen och hemresa. Väl hemma i Skövde kunde jag njuta av ”stad i ljus” och en väldigt fint upplyst Boulonierskogen.

 

 

Idag fredag har jag varit i Göteborg och pratat trafiksäkerhet i Västra Götaland tillsammans med NTF och nu är det dags för möte med Kommunfullmäktiges presidie.

 

I morgon lördag ska jag vara ledig på söndag ska jag medverka på en kurs för nya medlemmar det ska bli kul. En varierad vecka som vanligt!

 

Trevlig helg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0