Hjälp de drabbade i Filipinerna

Ingen kan göra allt, alla kan göra något och när jag ser och hör hur katastrofen i Filipinerna dragit fram. 10 000 avlidna och miljontals har mist anhöriga eller sina hem, det saknas precis allting. Minst fyra miljoner människor i Filippinerna har drabbats av Haiyan, som är en av de kraftigaste tyfoner som någonsin har registrerats. Då kände jag att jag måste bidra med något. Jag kontaktade min vän Devinia Larsson Fatalla, som kommer från Filipinerna men som numera bor i Tibro och är aktiv i S-kvinnorna i Skövde.

 

Vi bestämde oss för att göra en insamling genom S-kvinnor i Skövde. Vi ska skaffa bössor med gördlar på där det står Filipinerna, vi ska starta ett lotteri och vi uppmanar alla i vår närhet att skänka en slant till de drabbade av Tyfonen Haiyan. Vi kommer fortlöpande informera när vi får information. 

 

Eftersom Palmecentret har inlett en omfattande hjälpinsats genom sin stiftelse Active Citizenship Foundation skickar vi pengarna dit. Hjälpinsatsen kommer inledningsvis att inriktas på grundläggande humanitär hjälp. Det handlar bland annat om att tillhandahålla medicin, hygieniska inrättningar, drickbart vatten, mjölk och matpaket.

Om någon vill vara med att bidra till hjälpinsatsen för tyfonens offer går det att sätta in en gåva direkt till Palmecentret Plusgiro 570-2 och märk inbetalningen ”Filippinerna”. Eller till några av de andra insamlingaran som pågår nu på Rädda barnen, röda korset, Radiohjälpen.

Som sagt ingen kan göra allt, alla kan göra något. Vill du bidra till just S-kvinnor i Skövdes insamling, kan ni kontakta oss eller hålla utkik på stan efter våra bössor

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0