Hur seriös är du själv Lena Melin?

 

Jaha så har jag blivit beskylld för att vara lat också...
Ibland blir jag kallad för tjock, ful och tjatig, det brukar visserligen av anonyma surfare.

Men nu ska jag alltså sopas in i fållan som lat också, intressant.

 

 

Antagligen passar det bra i kvällspressen att sopa alla politiker över en kant och det är lätt att vräka ur sig att politiker är lata utan att ta reda på vad vi jobbar med.

De som känner mig tycker att jag jobbar för mycket. De tycker jag har ett för högt arbetstempo och att jag borde tagga ner lite. Ingen av de jag känner kallar mig för lat.
Men eftersom Lena Melin inte känner mig så har ju hon ingen aaaaning om hur mycket jag jobbar.

 

 

Att vara Riksdagsledamot är både intressant och stimulerande. Det innebär många resor i och utanför landet, många studiebesök på arbetsplatser och skolor, många möten med människor. Därför är det kul trots att det är krävande i tid och engagemang.

Jag lyssnar på åsikter som framkommer och inte sällan skriver jag en motion eller lämnar en interpellation efter ett besök någonstans i Sverige. Det kan vara privatpersoner, studerande, företagare, fackförbund, idrottsorganisationer, Högskolan i Skövde, pensionärer, arbetslösa, ungdomar, kvinnoorgaisationer, fredsorganisatoner, barnorganisationer m.m. Å dessutom ber jag dem ibland skriva ett underlag så att jag har fakta att gå på. Det gör jag inte av lathet, utan för att det ska bli rätt.

 

 

De gånger som tidningarna mäter hur många motioner vi Riksdagsledamöter skriver, hur många interpellationer vi lägger och hur mycket tid vi talar i talarstolen brukar jag hamna bland de som skrivit mest, lagt flest och talat mycket.

 

För den saken skull är inte de andra lata, de som inte skriver en enda motion. De är inte lata, för de jobbar på annat sätt för att påverka i politiken.
De kan påverka genom informella och formella kontakter, genom utskottsarbete och på sina gruppmöten m.m.m.m

Men som sagt Lena Melin känner inte mig, då är det enkelt (men oseriöst) att bara sopa in alla i högen som lata.

 

 


Kommentarer
Postat av: Jan

Du känner inte att du pinkar revir nu? Så du menar att det är okej att plagiera andras texter, ofta utan källhänvisning, och lämna in dem som egenhändigt skrivna motioner? Lena Mellin är, till skillnad mot många riksdagsledamöter, seriös. Hon skriver sina texter själv. Som vanligt kommer du väl inte att besvara den här kommentaren heller. Du besvarar bara kommentarer från andra kvinnor som håller med och berömmer. Det är väl också ett slags lathet...

2013-11-25 @ 17:44:38
Postat av: Bror Perjus

Det är en bedrövlig, populistisk text hon skrivit denna gång, Lena Mellin. Hon skryter om sig själv och gör ned alla politiker utan urskiljning. Om hon skrivit en sådan text om invandrare hade hon platsat i Sverigedemokraterna eller något ännu värre på högerkanten. Men vad är egentligen skillnaden. Sådana texter skadar demokratin. Skamligt!

2013-11-25 @ 17:47:05
URL: http://brorperjus.blogspot.se/
Postat av: Bror Perjus

Det är en bedrövlig, populistisk text hon skrivit denna gång, Lena Mellin. Hon skryter om sig själv och gör ned alla politiker utan urskiljning. Om hon skrivit en sådan text om invandrare hade hon platsat i Sverigedemokraterna eller något ännu värre på högerkanten. Men vad är egentligen skillnaden. Sådana texter skadar demokratin. Skamligt!

2013-11-25 @ 17:48:49
URL: http://brorperjus.blogspot.se/
Postat av: Anders Nilsson


Varför har inte den tyska förbundsdagen
2849 ledamöter? Hur många riksdagsmän/-kvinnor
skulle tjäna mer än 35000 kr/månad hos annan
arbetsgivare. En gång motsvarade riksdagslönen en
adjunktslön. Varför inte även idag?
Lätt att hitta konstigheter.

2013-11-25 @ 18:26:55
Postat av: Johannes Lundin

Monica. Jag är ingen "kompis" och inte ens sosse, utan en helt vanlig svensson som började följa dig för att jag tyckte att du hade bra åsikter och stred för dem, och det har jag gjort ett tag nu. Jag ser hur du ligger i - har inte läst Lena Melins kommentar som du reagerar på - men rent spontant och utifrån det jag själv sett av dig - så inte ligger du på latsidan. Tack för att du skrev detta blogginlägg, och tack för att du visar en del av din vardag som kanske inte alltid är så kul. Vore jag Sosse skulle jag kryssa dig.

2013-11-26 @ 05:28:07
Postat av: Hasse Sandberg

Håller med dig Monica om att artikeln var synnerligen larvig! Lena Mellin och andra i media brukar ju göra enkla jämförelser och mäta
antalet motioner som riksdagsledamöterna skriver. Något som göder det behov/förutsättningen för olika "påverkare" att skriva motionsutkast. Precis som du skriver bidrar dessa med korrekta uppgifter.

Det är viktigare att de fem borgerliga partierna kan visa var de får sina pengar ifrån. Ännu finns det INGEN möjlighet att granska hur Folkpartiet eller Moderaterna finansierar sin verksamhet.

Om Svenskt Näringsliv inspirerar Moderaterna, Livets ord inspirerar Kristdemokraterna eller Kommunal inspirerar Socialdemokraterna genom att skriva utkast spelar mindre roll. Det är syvende och sist ledamoten som skriver under den som ansvarar för vad som skrivs!

2013-11-26 @ 15:00:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0