Gärna val men först en rejäl jul



När jag går i första majtåget brukar jag säga att det är lika kul som på jul.
Likadant är det med valrörelser, det är både roligt, kul, spännande och stressigt som inför julafton.


Eftersom jag älskar julen är det ofta den jag hänvisar till när det händer något som jag gillar. Det här är lika roligt som på jul....

Men nu då? Ja just det nu är det ju jul med allt vad det innebär av förberedelser och mysig stämning. Så då gäller det att ta vara på julledigheten på bästa sätt. Umgås med nära och kära, äta god mat, träffa tomten och besöka släkten men också att vila och ta tid för reflektion. Julmusik, julfilmer, juljympa och julefrid.

För snart smäller det igen. Det är inte bara fyrverkerier vid nyår, det drar igång en ny valrörelse igen. Då är det dags att kavla upp ärmarna för ett mer solidariskt land. 

Vi behöver hjälpa varandra med är tre saker: kunskapen, tryggheten och jämlikheten, som Stefan Löfven sa i sitt jultal.

Vi behöver alla bli bättre medmänniskor och ta hand om varandra. Det kan vi göra varje dag i vardagen och i det politiska arbetet. Jag ser fram emot det spännande året som ligger framför oss. 

Men först av allt ser jag fram emot att få fira jul och hoppas att alla får chansen att göra det.

Jag önskar er alla en riktigt god jul







Kommentarer
Postat av: Bert

Jag tror inte det blir nåt nyval. Opinonssiffrorna pekar mot fördel Socialdemokraterna , nackdel Alliansen.
Löfven kommer med utspel idag i media att han gjort allt för att få till stånd en överenskommelse.
Men har inte ens fått allianspartierna till förhandlingsbordet, vilket går honom enormt arg.

Att bara vara tyst gå därifrån är kort sagt mycket dåligt gjort av betalda politiker.
Vi vet hur dessa surmulna på högerkanten betett sig korta populistiska fraser som inte allt i handling betytt vad man sagt utan folket trott nåt annat.

Löfven har visat en pondus som vi sällan skådat i socialdemokratin. Syns han är en förhandlare som kan
ryta till Senast när Borg kritiserade.

Det måste bli ett lut på detta falska lugn och den tystnad och bakomryggen politik som Alliansen kört med.

Nu vill folket ha raka rör, klara besked och inget mesigt framför mikrofonerna när frågor ställs.

Jag tror faktiskt inte det blir nåt nyval
vi får se.

2014-12-22 @ 09:53:05
Postat av: Sven Jönsson

God Jul!

2014-12-22 @ 10:22:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0