Jag räds inte ett nyval

l


Än så länge vet vi inte vad budgetbråket I Riksdagen kommer att leda till. Det vi vet är att de borgerliga partierna hårdnackat vägrar ta Stefan Löfvens utsläckta hand. De stödjer sig hellre på det främlingsfientliga SD än försöker hitta gemensamma lösningar. 

Efter dagens omröstning kan gå på olika sätt. Antingen får talmannen sondera terrängen på om det finns andra partikonstellationer som är beredda att regera, finns det inte det kan det bli extra val.

Om det blir ett extraval (nyval) till Riksdagen nästa år tycker jag att det ska bli spännande att gå ut en valrörelse för att plädera för jobb, praktik eller utbildning till ungdomar. Jag tänker stå upp för att det behövs fler anställda i äldrevården och investeringar i infrastruktur.    Jag tänker knacka dörr för ett jämställt samhälle och möjlighet till högre utbildning i hela landet.

Nyligen presenterade SCB sina opinionsmätningar som visar att vi inte har tappat i förtroende under hösten, vilket den borgeliga regeringen alltid gjorde. 
Vi står starka och kan stärka oss ytterligare genom ett val. 
Dags att kavla upp ärmarna, vi är stolta över vår politik för solidaritet och trygghet. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0