Årets nationaldag kommer att bli en riktig höjdare.

 



Det blir bara mer och mer att göra på Nationaldagen och det är väldigt roligt.

Först ska jag vara med lastbilschaufförerna i sin protestkortege för bättre villkor. Jag har under en lång tid försökt få till schystare villkor och konkurrens på lika villkor inom transport branschen. Vi har kommit en lite bit på väg med högre sanktionsavgifter/böter för de som utnyttjar chaufförer till slavliknande villkor eller på annat sätt dumpar branschens villkor.

Vi har också fattat beslut om möjlighet för klampning av bilar och krav på frakt handlingar i bilen.  

Dessa åtgärder är chaufförerna nöjda med men naturligtvis räcker det inte.

 Protestaktionen handlar om att det brinner i knutarna och att det behövs fler initiativ och snabbare åtgärder.

 Sedan ska jag till stadshuset för att gratta nya Svenskar som fått Svensk medborgarskap. Efter at de fått sina utmärkelser ska vi ta en riktig Svensk fika tillsammans.

 

Efter det ska jag få äran att dela ut årets Anna Lindh-pris i Helens Parken till en speciell person. Mer om det senare men det handlar om fattigdomsbekämpning och att ingen kan göra allt men alla kan göra något.

 

På kvällen ska jag till Motala för att delta i 25-års jubileum av tjejvettättern. Det blir middag och fina uppträdanden med bland annat Måns Zelmerlöw. Jag ska passa på att äta ordentligt eftersom jag laddar jag för Halvvättern, dvs cykla 15 mil, vilket jag ska göra på söndag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0