Tågstrulet fortsätter



Idag fortsätter tågstrulet, inte så konstigt, stora förseningar brukar ge följdeffekter även dagen efter.
Men jag blir ändå lite förvånad över det som hände mig på morgonen.
Det började med att jag fick ett meddelande om att mitt tåg skulle vara 40 minuter försenat från Skövde. Bra att jag får meddelande, men det innehöll inte något meddelande om jag skulle missa min anslutning i Hallsberg. Jag gick in på appen och försökte få klarhet, det gick inte så jag bestämde mig för att boka om till ett tidigare tåg för säkerhetskull. Efter många försök på nätet utan resultat ringde jag SJ för att få hjälp.
Under tiden som jag stod i telefonkö blev jag påmind av en hurtig röst om att jag skulle kunna fixa biljetterna själv på nätet. När jag väl kom fram så nämnde jag för biljettförsäljaren att det inte gick att boka om biljetten på nätet. Hon svarade att det går inte boka om när det är tågförseningar.......

Sedan kom den komiska frågan
är tåget försenat?
Jag trodde att du kunde hjälpa mig att se det, sa jag
Jo jag vet, men ni som ringer brukar ha bättre koll och det ringer ju hela tiden så vi vet inte vad som händer, säger personen i luren och bokar om mig till ett tidigare tåg för säkerhetskull.

Jag blir något konfunderad över samtalet. Är det så att det inte finns någon kommunikation mellan banhållare och operatörerna? 

Nåväl nu är jag på ett nytt tåg påväg mot Västerås, där ska vi bland annat diskutera investeringar i infrastruktur. Det kommer att bli intressant, frågan är om vi inte också borde diskutera själva organiserandet av kommunikationerna.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0