Ta hand om er



Illdåd och attack på hela Sverige. Det är inte bara Trollhättan som sörjer idag, det gör vi alla.
Jag blir så förtvivlad över hur människor kan bete sig på så fruktansvärda sätt.
Sänder tankar till offren, till barnen, oroliga föräldrar, lärare och andra som är direkt berörda. 

Som förälder och lärare kan jag tänka mig in i situationen men förstås inte alls på samma sätt som för de som utsatts för dessa våldshandlingar. När en vännina, som inte hade hört vad som hänt, ringde mig och jag skulle försöka återge vad som hänt började jag gråta. 

Men nu krävs samling, stöd och struktur.

Våld ska med kraft fördömmas och jag förutsätter att vi alla tar kraftigt avstånd från dessa illdåd och tar avstånd från de som uppviglar till mord, våld och övergrepp. Att sätta eld på en flyktingförläggning, att mörda eller att uppvigla till något sådant är fullständigt oacceptabelt. 

Alla har rätt till en trygg uppväxt miljö och en trygg skola. Det behövs fler vuxna i skolan, fler föreningar och bättre sätt att hitta dessa unga män som verkar vara i riskzonen för att bli våldsbenägna.

Ta hand om varandra 

Kommentarer
Postat av: Krister Rosengren

Ofta är gärningspersonerna såna som har varit mobbade och hämnas. SE mobbningen kära lärare!!!

2015-10-22 @ 18:50:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0