Dags för Almedalen och öppna demokratiska samtal

(null)

Det var mitt i förra årets Almedalsvecka som det fruktansvärda mordet på Ing-Marie Wieselgren skedde. Mitt i vimlet och folkmassorna på Donnersplats. Jag hade just varit och ätit våfflor i TCO-landet och ville inte ta in uppgifterna som flashades ut om avspärrningar och inställda arrangemang. Det tog tid innan det fasansfulla sjönk in. Så här ett år efteråt har fler och fler vittnat om hur Ing-Marie Wieselgren absolut hade uppmanat till att fortsätta att träffas i Almedalen. 
Hon om någon stod upp för det öppna demokratiska samhället och det känns rätt att hon uppmärksammas både vid invigningen och på en särskild manifestation i morgon onsdag.

Som anhängare av den årliga Almedalsveckan är jag glad över att vi fortsätter att mötas. Jag har deltagit i 33 år, för min del började det med att jag deltog på S-kvinnors fruntimmersvecka på Björkhaga. Då tog vi bussen in till Visby bara för en enda dag. Sedan har det bara expanderats och som riksdagsledamot deltog jag i många panelsamtal och mingel. 

Jag ser fram emot att möta samhällsintresserade kvinnor och män, delta i spännande debatter och givetvis lyssna på partiledarna, vilket är höjdpunkten. 
I år är programmet komprimerat genom att partierna får en halv dag var istället för en dag som det var tidigare. Vilket är mycket bra. 
Nu är jag påväg till båten och fortsätter blogga om mina intryck.
Är du på plats i Visby? Under onsdagseftermiddagen finns jag på plats vid bokhandeln Wessman och Pettersson, kanske ses vi där?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0