Matfestival i Skövde 2005

Har ägnat helgen åt att äta god mat och träffa trevliga människor på matfestivalen i Skövde.

Utomhus aktiviteter är lite av ett lotteri i Sverige, men denna helg klarade sig relativt hyfsat från regn. Åtminstone på fredagen som blev enda stor solfest. Tyvärr innebär det också att ungdomar berusar sig så mycket att de inte kan ta vara på sig själva. Därför gick jag med i den nybildade ?vuxna på stan?. De gör ett fantastiks jobb tycker jag med Anders Hjärtqvist och Carina Mogren i spetsen. En eldsjäl utan dess like är också är Pirjo Svegréus som verkligen jobbar med stort engagemang för att barn och ungdomar inte ska hamna snett.

På lördagen hälsade jag på i hotell och restaurang fackets tält, de bjöd på mycket goda alkoholfria drinkar och bra information. Jag gick med i grynkorvensvänner eftersom jag tycker att det är en delikatess och en Skaraborgs nationalrätt. Dessutom besökte jag bussen ?don´t drink and drive? bussen. Även det en pärla för förebyggande arbete mot, i detta, fall alkohol i trafiken. Sedan minglade jag runt med Anita Löfgren vi åt havskatt på Rozzo, grillat nötkött i IFK Skövde/Rivieras tält med mera med mera.

Du kan alltid läsa mer på monica.nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0