Slagen av Martin Beck


Tillhör du dem som tycker att Martin Beck filmerna är våldsamma?

Nu är jag beredd att hålla med. Igår eftermiddag när jag gick vid Slussen i Stockholm påväg till Gamla stan och Riksdagshuset. Då blev jag plötsligt slagen i ansiktet av en kamera.

Grejen var den att jag gick snabbt och tittade mig inte för. Det gjorde inte den kamera man som snabbt vände sig om efter en tagning. Jag blev omtumlad, alla såg frågande ut och frågade hur det stod till. – Inte så bra sa jag och frågade vilka de var. Vi filmar Martin Beck sa någon ur filmteamet.

Låter det allvarligt? Det var det också, nu har jag blåtira till och med. Men det kunde ha varit värre. Jag kunde ju ha svimmat och missat presentationen av alla satsningar som ska göras nästa års budget på kulturområdet.

 

Monica.nu


Kommentarer
Postat av: louise Persson i Uddevalla

Hej!
Jag tycker att det verkar farligt med dessa inspelningar i Stockholm. Nej, förlägg alla filminspelningar till Film i Väst!

2005-09-26 @ 17:33:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0