Valstugan invigd i Vara

10088-53
Nu har jag tagit mig till Vara för att vara med på socialdemokraternas valstugeinvigning.

Naturligtvis var det jätte trevligt. Jag är säker på att alla de valarbetare som jag träffade idag kommer att göra en jätte bra insats i valrörelsen.

Lite kul var det när jag fick möjlighet att önska lycka till och säga några ord om denna jämna, otroligt spännande valkampanj som just börjat. Då kommenterade jag dels hur viktigt det var för tryggheten, jobben, tillväxten och ekonomin att Sverige får en socialdemokratisk regering den 17 september. Jag berättade också om min oro för landet om det skulle bli höger alliansen som vinner valet. Eftersom de vill genomföra gigantiska skattesänkningar och därmed måste dra ner på välfärden. Då stod folkpartisterna lite längre bort vid sin valstuga och gjorde förvånade miner. Efteråt gick jag bort till dem för att prata lite, de var mycket upprörda för de påstod att de minsann inte skulle dra ned på någonting. Jag frågade hur de skulle ha råd med både skattesäkningar på 50- 250 miljarder och ändå ha allting kvar som finns idag. Kunde de naturligtvis inte svara utan drog till med "dynamiska effekter" ja du milde…..

Men sedan blev vi sams och pratade om hur bra det var med fp, c och s i Västra Götalands regionen.

 

Monica.nu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0