Urban Ahlin trött på spekulationerna om ministerpost

Urban och Monica i kammaren
Just nu går spekulationerna febrilt om vem som ska bli utrikesminister efter
Laila Freivalds, som avgick igår. En av den som kan ta efter är min bänkkompis Urban Ahlin. Idag när vi voterade suckade Urban djupt över all media som ringer just nu. Han tycker att det känns trist att när han skriver debattartiklar eller berättar om förslag och åtgärder inom utrikespolitiken, då är det inte lika "hett". Personfixeringen är överordnad sakfrågorna och politiska reformer…


Kommentarer
Postat av: Moa

jag uppfattar det som om Carin Jämtin är 1:a namnet till utrikesminister.

2006-03-22 @ 20:25:47
Postat av: Anders 1

Jag slår ett slag för Messing.

Är hon i folkdräkten bakom Monica sosse förresten?

2006-03-25 @ 00:23:48
Postat av: Sture Andersson

Margot Wallström är min favorit, tänk om Persson kunde övertyga henne att komma hem som utrikesminister. Det skulle sitta fin, fint

2006-03-25 @ 09:28:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0