Barnturé i Skaraborg + välfärdssatning...


Idag gör jag mitt andra anhalt på barnturnén. Första stoppet på turnén som jag ska genomföra i Skaraborg gjorde jag i Falköping. Tanken är att jag ska etablera kontakter med skolor, förskolor,  barninstitutioner av olika slag - t.ex. familjecentraler där man stöttar utsatta barn och liknande.

I eftermiddag blir det Lidköpings och Ötbyskolans tur. Jag ska ta del av skolans framgångsrika arbete med barn i en mångkulturell miljö.

Jag kanske inte lär mig allt om barn men får säkert goda idéer att ta med till Riksdagen och till de andra kommunerna. Det är fel att välja barn ur barnomsorgskön , det görs inte i Lidköping.

Men först av allt ska jag och Carina Ohlsson besöka äldreboendet Östhaga. Vi ska möta personal och boende för att prata om socialdemokraternas välfärdssatsning, äldreplattformen och om hur vi vill investera och ta vara på de äldres erfarenhet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0