Signalfel!!!


Jo, det brukar heta så ganska ofta. Antagligen indikerar signalfelet att det är något annat fel. Jag har uppfattat det som att ordet signalfel är något slags samlingsnamn för att "tåget står stilla och vi vet inte varför vi får köra det vidare- fel"

I alla fall så är det signalfel just nu för det tåg som jag ska åka på. Det gäller västra stambanan och denna gång ska jag till Göteborg (dvs) förbi Lerum.

För närvarande är tåget 20 minuter sent, men vi får väl se vad som händer....

Det trista är att jag själv, trots att jag pläderar för mer tågåkande, fundera på att flyga istället. Inte alltid vill säga men just idag när vi ska votera i Riksdagen, jag vågar inte chansa på att åka från Göteborg till Stockholm och då riskera att bli sittande utmed vägen och missa voteringen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0